Musiken jag minns 2015

Screen Shot 2015-12-27 at 23.53.42

Jag gör härmed ett mycket kort avbrott från politik på min blogg och tipsar istället  i detta inlägg om min favoritmusik från 2015. På listan finns förstås lite svenskt, en stor portion israelisk musika mizrahit-pop och några skvättar modern turkisk och italiensk pop.

1. Hayat (”Livet”) – Oben Budak

2. Shishi batzoharaim (”Fredag eftermiddag”) – Eyal Golan

3. Hi rak rotza lirkod (”Hon vill bara dansa”) – Omer Adam & Moshe Peretz

4. Io ti aspetto (”Jag väntar på dig”) – Marco Mengoni

5. Lama li Lama Lach – Shimon Buskila

6. Bashivuv hasheni (”I andra ronden”) – Nasrin Qadri

7. Ness (“Mirakel”) – Subliminal feat. Maor Edri & Eti Bitton

8. Hopp – Nassim Al Fakir

9. Layla Lavan (”Vit natt”) Moshe Peretz & Itzik Shmali

10. Hakol kore be Tel Aviv ( ”Allt händer i Tel Aviv”) – Dudu Aharon & Sharif

Gott nytt år!

Kommentera

